İş

Levi Strauss hisseleri kâr görünümünü yükseltti

Levi Strauss & Co (NYSE:LEVI) hisseleri, şirketin yıllık kâr tahminini yükselttiğini açıklamasıyla Perşembe günü %20’lik bir artışla iki yılın zirvesine yükseldi. Bu olumlu mali revizyon, yeni CEO’nun maliyet düşürücü önlemler ve doğrudan müşteriye satışlara daha keskin bir odaklanma da dahil olmak üzere yaptığı stratejik değişikliklere bağlanıyor.

Denim devi, satışlarını desteklemek için kendi mağazalarından ve web sitesinden yararlanarak vites değiştirdi ve müşteri çekmekte zorlanan Macy’s (NYSE:M) ve Kohl’s (NYSE:KSS) gibi toptan satış ortaklarına güvenmekten uzaklaştı.

Doğrudan müşteriye satışlar Levi Strauss için önemli bir gelir kaynağı haline geldi ve 25 Şubat’ta sona eren ilk çeyrekte toplam gelirin neredeyse yarısını oluşturarak bir önceki çeyrekteki %42’lik orana göre kayda değer bir artış gösterdi.

Kohl’s’taki görevinin ardından Ocak ayında CEO olarak dümene geçen Michelle Gass, zorlu bir toptan satış ortamı ve dalgalanan tüketici talebinin ortasında giderleri yönetmek için daha geniş bir stratejinin parçası olarak işten çıkarmaları uygulamaya koydu.

Çarşamba günü bir açıklama yapan Gass, ABD kot pantolon pazarında istikrar sağlandığını ve birkaç yıl süren dalgalanmaların ardından şu anda bir önceki yılın performansıyla aynı seviyede olduğunu belirtti.

Wall Street analistleri şirketin son kazançlarını olumlu karşıladı ve Wells Fargo analisti Ike Boruchow, artan iyimserlik ve şirketin iş yörüngesindeki değişime işaret ederek fiyat hedefini 17 dolardan 20 dolara yükseltti.

Levi Strauss’un hisse senetleri %19,8 artışla 22,34 dolardan işlem görerek rekor seviyedeki en büyük ikinci yüzde kazancına yaklaştı. Şirket ayrıca, bu çeyrekte piyasaya sürülen bol kadın kot pantolonlarının satışlarında %50’lik bir artışla bol kesim stillerin popülaritesinde bir artış olduğunu bildirdi.

Gass, Avrupa pazarının yılın ikinci yarısındaki büyümesine olan güvenini dile getirerek toptan sipariş defterinde “olumlu bir bükülmeye” işaret etti. Ancak Citigroup analisti, Avrupa’nın yılın ikinci yarısında beklendiği gibi gelişmemesi riskinin altını çizdi.

Sektördeki benzerleriyle kıyaslandığında, Levi’s’ın ileriye dönük fiyat-kazanç çarpanı 14,23 ile 11,48’lik Under Armour (NYSE:UA) ve 17,97’lik Gap Inc (NYSE:GPS) karşısında yer alıyor ve emsallerine göre piyasa değerini gösteriyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu