Teknoloji

SOMA geliştiricilerinden Amnesia: The Bunker bizi korku dünyasına götürüyor

 
Frictional Games tarafından geliştirilen ve grup tarafından yayınlanan hayatta kalma, kaygı, nişancılık oyunu Amnesia: The Bunker, 6 Haziran’da biz oyun severlerle buluşmaya hazırlanıyor. SOMA ve Amnesia geliştiricileri tarafından oyuncuların beğenisine sunulacak olan bu yapımda 1. Dünya Savaşı teması işlenecek ve bu yapı içerisinde kendimizi sığınaklarda bulabileceğiz. Buradaki asıl amacımız bu sığınaktan çıkmak olacaktır. Ancak bu sanıldığı kadar kolay olmayacak bu yüzden oyun içerisinde kaynak yönetimi, karakterimizi canlı tutmak, çevreyi keşfetmek ve her türlü tehlikeyi yenmek oyun içerisinde bize güçlü anlar yaşatacak.
Oyunda karanlık bir atmosfer bizleri bekliyor olacak. Bu bağlamda sığınaklarda kendimizi bulabileceğiz ve el fenerimizi her zaman sığınağın içinde yakmak zorunda kalacağız. Oyunda elimizdeki ışık kaynağını sürekli açık tutmamız gerekecek ve yapacağımız hareketlerle birlikte bu ışık kaynağını hep açık tutabilecek ve önümüzü bu formda görebileceğiz. Işık kaynağımızı kaybedersek, kendimizi tamamen karanlığa kapatırız ve bu, sorunumuzun geldiği anlamına gelir.
 
Birinci Dünya Savaşı’nın sığınaklarında hayatta kalma mücadelesi vereceğiz.
 
 
1. Dünya Savaşı temasıyla buluşacak olan bu oyunda bir yandan hayatta kalmaya çalışırken diğer yandan kaygı unsurları ortaya çıkmaya başlayacak ve bu bağlamda tüylerimizi diken diken eden bir ortam olacak. bize sunuldu. Oyunda ne olursa olsun ışıkları açık tutmaya çalışacağız ve bu bağlamda yaptığımız hareketlerle her zaman ışığımızı şarj etmeye çalışacağız. Oyunda kendimizi hep dar koridorlarda ve dar sığınaklarda bulacağız ve bu mekanlarda ilerlemeye çalışacağız.
 
Etrafta arama yaparak faydalı nesneleri bulabileceğiz.
Çeşitli tehlikelerin ve kaygı unsurlarının olduğu yapımda bir yandan ilerlemeye çalışacağız, diğer yandan çevreyi keşfedip çeşitli eşyalar bularak burada neler olup bittiğini öğrenmeye çalışacağız. Arka planda bir hikayenin anlatıldığı ve bu hikaye kapsamında çeşitli unsurların sunulduğu yapımda hayatta kalma itemleri, shooter itemleri ve aksiyon itemleri zaman zaman önümüze çıkacak ve yapabileceğimiz şeyler yapabileceğiz. Bu bağlamda çeşitli atılımlar. Oyunda sürekli etrafı araştıracağız ve bu araştırma sırasında çeşitli silahları alıp düşmanlara ve tehlikelere karşı kullanabileceğiz. Oyunda kendimizi her zaman diken üstünde hissedeceğiz ve bu bağlamda silahı elimizde tehlikelerin üzerinde tutmaya çalışacağız.
 
 
Oyun, diğer kaygı oyunlarında olduğu gibi sadece yürüme simülasyonu içeriği barındırmakla kalmayacak, aynı zamanda endişe ve tehlikelere karşı tepki gösterebileceğimiz bir yapıya da sahip olacak. Bundan dolayı oyunda çevreyi keşfederek işimize yarayacak nesneleri bulabileceğiz ve bunun yanı sıra elimize silah alıp tehlikelere karşı kullanabileceğiz. Yani oyunda nişancı ve aksiyon ögeleri olacak ve bu bağlamda kontra atak yapıp kendimizi bu bağlamda koruyabileceğiz.
İçgüdülerimize güvenebileceğimiz ve doğru yolu bulmaya çalışacağımız yapımda, karanlıkta çeşitli tehlikeler ve yaratıklar olacaktır. Bundan dolayı oyun içerisinde ilerlerken sağa sola bakmak zorunda kalacağız ve bu bağlamda kendimizi savunabileceğiz. Oyunda diğer kaygı oyunlarında olduğu gibi hep genel hatlarıyla yürüyeceğiz ve gerçeğin başka bölümlerine adım atabileceğiz. Tabii ki kendimizi büyük bir sığınakta bulacağız ve bu sığınaktan kaçmak için elimizden geleni yapacağız. Oyunda sığınağın farklı bölümleri olacak ve bu bölümlerin her birinin kendi teması, yapısı ve atmosferi olacak. Ve bu karanlık kısımlarda ilerlemeye başlayacağız.
 
Her yeni oyun farklı bir deneyim sunacak
 
 
Yukarıda da belirttiğim gibi kendimizi her zaman oyunun kenarlarında hissedeceğiz ve arka plandaki karanlık atmosferin büyük etkisi olacaktır. Zaman zaman gerilim müziklerine yer verilen bu yapımda her oyun farklı bir formda karşınıza çıkacak. Oyunda geliştirici grubu bize bir prosedürel yapı aktaracak. Bu prosedürel yapı, her oyunu bizim için benzersiz kılacaktır. Bu nedenle, oyundaki her yeni oyun bize farklı içerik ve farklı öğeler sunabilecektir. Bunu biraz daha açıklamak gerekirse, örneğin yeni bir oyuna başladınız, bulduğunuz bir nesne veya karşılaştığınız korku öğesi daha sonra başladığınız yeni bir oyunda değişecek ve bulduğunuz silahı bulamayacaksınız. yeni bir oyunda önceki oyun. Dolayısıyla oyundaki her oynanışın bize farklı bir içerik ileteceğini söyleyebilirim.
Amnesia: The Bunker’da bu yapıyla bir araya gelen kaygı ve tehlike unsurlarını tahmin edemeyecek. Bu nedenle, bu her zaman oyuncuları tetikte tutmak için yeterli olacaktır. Bu rastgelelik güzel bir ek ve bu oyunda her oyuncunun farklı bir deneyim elde edebileceğini görebileceğiz. Bu mekanik ile oyundaki tekrarlar en aza indirilecek, böylece her deneyim farklı bir şekilde karşımıza çıkacak.
 
Kullanabileceğimiz çeşitli alan hasarlı bombalar da var.
 
 
 
Oyunda sığınaklar arasında ilerlerken tabii ki elimize çeşitli silah ve patlayıcılar alabiliyoruz ve oyunda kullanabileceğimiz çeşitli alan hasarlı bombalar ve daha fazlası bulunuyor. Yine bunun yanı sıra elimize silahı alarak ortaya çıkan kaygı unsurlarının ve tehlikelerin üstesinden gelmeye başlarız. Oyundaki ilerlememiz aslında atılımlarımıza bağlı olarak değişiyor. Bu nedenle yaptığımız her atak oyunun gidişatını değiştiriyor ve bu da farklı bir sona hatasız ulaşmamızı sağlıyor. Burada her oyuncu farklı bir deneyim yaşıyor ve bu prosedürel yapı ile birlikte içerik dallanıyor ve odaklanıyor.
 
Dinamo fenerini her zaman açık tutmalıyız.
Tansiyonun yüksek olduğu ve bu gerilimde hep kendimizi hissettiğimiz yapımlarda, verdiğimiz her karar oyunun gidişatını etkiliyor ve bu da yatmadan önce o hamleyi düşünmemize neden oluyor. Yukarıda da belirttiğim gibi elimizde bir fener var, bu fener dinamolu bir aydınlatma olarak karşımıza çıkıyor. Bundan dolayı dinamoyu doldurmak için her zaman dönüp bir atılım yapmak gerekir ve bu bağlamda fenerimiz açık formda kalır. Bu sayede ışık kaynağımız her zaman yanabilir. Bu nedenle ışık kaynağımızı sürekli açık tutmak oyunda çok değerli ve dinamoyu sürekli çevirmeniz gerekiyor.
 
 
Kabustan kaçabildiğimiz bu yapımda bizlere yarı açık bir dünya sunulacak ve bu bağlamda çeşitli zorlukları aşmamız gerekecek. Oyunda ilerledikçe hem çevreyi keşfedeceğiz hem de etraftaki zorlukları aşmaya çalışacağız. Örneğin bir yerden bir yere giderken üstesinden gelemeyeceğimiz bir tehlike türü ile karşılaşacağız ve bu tehlike unsurunun üstesinden gelmek için elimizdeki bombayı tedavi edebileceğiz. Elimizdeki bomba ile birlikte bu tehlikeyi ortadan kaldırarak bir sonraki bölüm için asıl ilerlemeye başlayacağız. Bu nedenle oyunda çeşitli zorluklarla karşılaşacağız ve onları açmak için elimizdeki araç ve nesneleri kullanmaya başlayacağız.
Arka planda karanlık bir atmosferin yanı sıra oyunda çeşitli yaratıklar ve iblisler de karşımıza çıkacak. Bundan dolayı oyunda pek çok kaygı unsuruyla karşılaşacağız ve bu kapsamda kendimizi korumaya çalışacağız. Bu karanlık ortamda yaratıklarla uğraşırken ilerlemeye başlayacak ve çeşitli zorlukların üstesinden gelmeye çalışacağız.
 
Oyunun ücretsiz bir demosu var
 
 
Daha önce çıkış tarihi belirlenmeyen Amnesia: The Bunker, geçtiğimiz günlerde geliştirici ekibin yaptığı açıklamalarla çıkış tarihi belli oldu. Oyun şimdi 6 Haziran’da biz oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Oyunun Steam sayfası şu anda açık ve dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilirsiniz. Öte yandan Steam sayfasında yine oyunun demo versiyonu yer alıyor. Bu demo versiyonu sayesinde oyunun bir kısmını deneyebilir ve oyunun ilk bölümlerine adım atabilir bu sayede oyunun nasıl bir yapıya sahip olduğunu öğrenebilirsiniz. Bu demo versiyonu sayesinde oyunu alıp almamaya da karar verebilirsiniz.
 
oynanış videosu
 
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu